Monitorovaný hovor

„Dobrý den, tady je blabla ze společnosti blabla. Volám vám v rámci nahrávaného hovoru“. A tak dále. Toto jistě zažil každý z nás. Jde o typický nevyžádaný telefonát, kde na začátku nevíte, kdo vám volá a proč. Je to podobné jako nevyžádaný email, jen mnohem nepříjemnější a hlavně nebezpečnější.

Již před mnoha lety měl jeden zasloužilý poslanec, podle něho dobrý nápad, že by se smlouvy mohly uzavírat také po telefonu. Parlament jeho návrh bez problémů schválil a dal tím obrovskou výhodu různým šmejdům a naopak velmi ztížil pozici spotřebitelů. A právě nahrávání nebo monitorování hovorů je pro nás zákazníky nebezpečné. Můžeme se tak snadno dostat do situace, kdy si vůbec neuvědomíme, že jsme s něčím souhlasili. Následně nám přijde smlouva a pak je v mnoha případech na nápravu již pozdě.

Obrana je však celkem jednoduchá. Pokud vám nevolá někdo, koho dobře znáte, například pracovník banky, se kterým jste se již osobně setkali nebo váš stávající dodavatel energií, rovnou nahrávání hovoru odmítněte. Pokud je hovor monitorovaný, neměl by být nahráván, ale vyloučit se to nedá, takže i v tomto případě monitorování odmítněte.

V případě, že volající strana trvá na nahrávání nebo monitorování hovoru, protože jinak přijdete o tu nejúžasnější nabídku, okamžitě hovor ukončete. Někdy se ale stane, že vaše přání, aby se hovor nenahrával ani nemonitoroval, bude akceptováno. Avšak i v takovém případě nedávejte k ničemu souhlas, řekněte, že si vše musíte rozmyslet a ať vám zavolají třeba zítra. A pokud zavolají, což bude zcela výjimečně, tak můžete po důkladném zvážení nabídku přijmout nebo ji odmítnout.