Za slevu čip pod kůži

Je známo, že lidé jsou velice náchylní ke slevám. Zdaleka se to netýká jen České republiky, jak by si možná mnozí mohli myslet.

Podle zjištění studie realizované společností Kaspersky jsou lidé zvláště náchylní nakupovat za tzv. výhodné ceny v období Vánoc, Velikonoc, Black Friday a podobných událostí. Asi 60% zákazníků potvrdilo, že mají tendenci utrácet především před Vánocemi a víc než třetina lidí nechává nákup na poslední chvíli, protože očekávají největší slevy.

Co je mnohem horší, je chování lidí při nákupech. Více než 80% kupujících je ochotno poskytnout svoje osobní data výměnou za slevu. Lidé nevidí nebezpečí ztráty soukromí a neuvědomují si, že s nimi někdo manipuluje. Často je jim to navíc jedno. Hlavní je získat nějakou domnělou výhodu.

Tato výhoda ale nemusí být jen sleva. Může to být třeba možnost jít někam, kam ostatní nemohou, dělat něco, co jiní ne, tak bychom mohli pokračovat. Pro tento cíl jsou lidé ochotni dělat věci, které by normálně nedělali.

A jak zjistit, kdo je ten ochotný, loajální, přizpůsobivý? Sledování telefonu je jen první krok. Ten následující bude čipování. A nebude to čipování přece jen příliš? Vůbec ne. Až budou zřízena čipovací místa, bude před nimi stát fronta.