Vyhněte se firmám bez kontaktu

Velké firmy, si dělají stále více, co chtějí, a to i ve vztahu ke svým zákazníkům. Když ptáčka lapají pěkně mu zpívají, říká jedno české přísloví. A přesně tak to je. Firmy slibují, jak se o všechno postarají a zařídí, ale běda když nastane problém. V tom případě se totiž nedomůžete vůbec ničeho. Taková firma nemá na svých stránkách žádný emailový ani telefonický kontakt, dokonce ani formulář pro dotazy. Vždy vás odkáží na nápovědu, kde se ovšem zacyklíte a svůj problém nevyřešíte.

Vůbec nejhorší je, když jde o peníze. O tom se přesvědčili lidé, kteří si zakoupili letenky na později zrušené lety v důsledku covidu. Většina z nich nemá dosud peníze za tyto lety. A pokud je má, tak mnohem méně než zaplatili. Letecké společnosti, resp. jejich zprostředkovatelé, si za okamžité vrácení peněz účtovali až 30% z ceny letenky!

Obdobně se chová v rámci internetu většina velkých firem (bohužel jde především o americké firmy). Zákazník je pouze k tomu, aby platil. K ničemu jinému jej nepotřebují a nezajímá je, co si lidé myslí nebo jaké mají problémy. Dávejte si proto velký pozor na to, jaké služby využíváte a hlavně nikomu nic neplaťte, pokud nemá transparentní kontaktní údaje. Vždy také pečlivě čtěte smluvní podmínky, aby v nich nebyla třeba zmínka o automatických platbách.